Quick Step fabrikant Mohawk Industries boekt tegenvallende resultaten
Mohawk Industries, het beursgenoteerde Amerikaanse moederbedrijf van Quick-Step, maakte een lager dan verwachte winst bekend over het derde kwartaal.
Ook voor het vierde kwartaal was Mohawk niet positief vanwege hogere materiaalkosten.
Mohawk behaalde in het derde kwartaal van 2011 een nettowinst van $47 miljoen, vergeleken met $51 in hetzelfde kwartaal van 2010. Mohawk verkoopt onder meer keramische tegels, tapijten en laminaat voor zowel commercieel gebruik als voor bij consumenten in huis.
De omzet steeg wel met 10% tot $1,4 miljard, maar het aandeel moest in New York wel inleveren vanwege de teleurstellende vooruitzichten. De omzet van Mohawk in Europa, waar het onder meer Quick-Step laminaat verkoopt, steeg in de meeste landen, waarbij hogere materiaalkosten doorberekend werden door middel van hogere prijzen.
Mohawk laat weten dat, ondanks de moeilijke marktomstandigheden in Europa, de vloerbedekkingsproducten goed presteerden dankzij de kracht van het merk Quick-Step.